I mitt fosterhem var det gott om föremål silver. Jag växte upp med tre systrar som var födda i slitet av 1800-talet och början av nittonhundratalet för dem var det viktigt att duka festmåltiderna med silverbestick och annat av silver.
Jag kommer ihåg att före jul skulle allt i silver putsas. Jag slarvar med putsningen. Men nu när vi har enorm sommarvärme här i Malmö ja, då kändes det bra att kunna stanna inomhus och putsa lite av min silversamling.




Så vackert silverfatet blev!
.