Igår eftermiddag var det plus 28 grader varmt ute jag som gamling går inte ut. Pysslar med saker som inte gör mig trött.
Under gårdagen hängde jag upp tre tavlor. Huset är rejält byggt. Stenväggar bl a och då behövs speciella X-krokar att sl”in i stenväggarna. Tyvärr löper det rör fråm tak till golv på två stäkken i min lägenhet. Dessa rör borde ha byggts in i väggarna. Nu är det som det är och undergårdagen fixade jag tavlor intill rören. Det blev bra!

Sådana X-krokar var jag tvungen att plocka fram i gömmorna.¨
<
Två mindre tavlor som jag själv målat placerade jag brevid rören.
Ni ser att persiennennär nerdragen allt för att minska värmen i min lägenhet.

Tavlorna i närbild. Översta tavlamn har jag döpt till MAKT. Undre tavlan heter MINDRE MAKT. Tavlorna speglar min verklighet jag hade i mitt yrkesliv som polis.Jag har bara jobbat ihop med män i mitt yrkesliv.

Efter jobbet med de två tavlorna var jag tvungen att ta en paus. Gick då ut i korridoren utanför min lägenhet. Lite svalare var det där.

Nästa vägg med rör blev så här färgglad.

Denna vackra blombukett fick jag för många år sedan av min systerson Mauri som bor i Finland. Ett fint minne!
.
Kommentera →













